Jesteś tutaj: Start / Aktualności / Projekt "LOWE"

Projekt "LOWE"

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
21 października 2020

 

Gmina Krzywda otrzymała dofinansowanie w ramach konkursu grantowego ogłoszonego przez Fundację ,,OIC Poland” w Lublinie. Projekt: „modeLOWE Lokalne Ośrodki Wiedzy i Edukacji dla obszarów zdegradowanych i defaworyzowanych.

 Edycja II” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa II - Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.14 Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie. Grantobiorcą projektu jest Gmina Krzywda, zaś realizatorem Szkoła Podstawowa w Radoryżu Kościelnym. Projekt otrzymał nazwę „Lokalny Ośrodek Wiedzy i Edukacji w Gminie Krzywda – inkubator kapitału społecznego na rzecz kształcenia ustawicznego dorosłych”.

Głównym celem LOWE jest aktywizowanie dorosłych i społeczności lokalnych na rzecz rozwoju umiejętności stanowiących podstawę dla uczenia się przez całe życie, przydatnych do poruszania się na rynku pracy, dla rozwoju osobistego i rozwoju wspólnot.

LOWE będzie dla społeczności lokalnej miejscem ważnym i cenionym z uwagi na pożyteczność prowadzonych działań i atrakcyjność nietradycyjnych form edukacji. Miejscem gdzie poprzez doświadczenie, można będzie się nabyć i rozwinąć różne kompetencje, które mogą  następnie być wykorzystane np. w poszukiwaniu ofert pracy, przekonywaniu do siebie pracodawców i współpracowników, nawiązywaniu nowych kontaktów społecznych, uczestniczeniu w grupach społecznych, poprawianiu relacji w rodzinie i w otwieraniu różnych ścieżek wyprowadzających z wykluczenia społecznego.

Grupę docelową projektu są: osoby dorosłe, w tym rodzice lub opiekunowie dzieci realizujących obowiązek szkolny - z obszarów zdegradowanych i defaworyzowanych z małych ośrodków lub miejscowości lub dzielnic miast, w szczególności:

  • osoby dorosłe mające utrudniony dostęp do form edukacji osób dorosłych rozwijających umiejętności stanowiące podstawą dla uczenia się w różnych formach i miejscach oraz przez całe życie;

  • osoby dorosłe mające niski poziom wykształcenia lub wykształcenie wymagające aktualizacji (co najwyżej zasadnicze zawodowe lub wykształcenie średnie policealne zdobyte w dalszej przeszłości);

  • osoby dorosłe przejawiające brak aktywności zawodowej i społecznej, w tym osoby przejawiające jedynie aktywność w rolnictwie jako jedynym źródłem utrzymania;

  • bezrobotni, zwłaszcza długotrwale;

  • osoby uzależnione od form pomocy społecznej i wsparcia rodziny;

  • osoby osamotnione;

  • osoby przejawiające brak form wsparcia edukacyjnego, społecznego, integracyjnego dla osób starszych;

  • osoby NEET (nie pracujące, nie uczące się, bez doświadczenia zawodowego);

  • osoby dorosłe związane z niskowydajnym rolnictwem;

  • osoby w wieku niemobilnym (według definicji GUS);

  • osoby dorosłe pracujące chcące podwyższyć swoje kompetencje, ważne w poszukiwaniu lepszej pracy lub poprawy swojej pozycji w miejscu pracy.

 

W wyniku opracowanej diagnozy potrzeb został określony katalog działań, które zostaną przeprowadzone ramach projektu:

  • Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich w formie wsparcia psychologicznego.

  • Rozwijanie umiejętności uczenia się: Kurs wychowawczo-rodzicielski.

  • Rozwijanie ekspresji i kulturalnej w formie zajęć związanych z wyjazdem do teatru.

  • Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich: Trening umiejętności radzenia sobie ze stresem.

  • Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich na podstawie zajęć udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

  • Świadomość i ekspresja kulturalna w formie zajęć z arteterapii w tym warsztaty z rękodzieła.

  • Rozwijanie inicjatywności i przedsiębiorczości w formie warsztatów kulinarnych.

  • Rozwijanie kompetencji uczenia się: Warsztaty budowania samooceny i własnego wizerunku.

  • Rozwijanie kompetencji informatycznych na podstawie zajęć informatycznych.

  • Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich w formie samoobrony.